torsdag den 24. januar 2013


Da vi havde dobbelt croquismodel inde i arhus med en mand og en dame, var der bagefter blandt skitserne denne her, hvor hun sidder oven på og har fat i hans hestehale. Jeg kunne egentlig godt lide denne sejrherreagtige attitude, der var over den ret flygtige skitse, og kom på ideen om at lave en amazone ridende på en kentauer. Men skitsen var for svag. Selv om jeg mange gange synes, at der er mere nerve og bevægelse over en hurtig streg, skulle jeg have noget strammere som udgangspunkt, så jeg fik vores "lokale" croquismodel til at gentage stillingen i en af de 2-minutters stillinger.






Så fik jeg min kone til at videofilme mig selv, så jeg kunne agere kentauer - og i min juleferie fik jeg lavet billedet. Og jo, det ville have været rigtigere med min kone som amazonen - men hun ville ikke - kun i ånden.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar